Warrior
Pro Warriora je nejdůležitější vlastností STR. Dostává +1 za lvl a jakožto damage dealer je založen právě na poškození, které uděluje.
Nejrozšířenější BM build je 4str 3dex - je to jednoduché a účinné, maximální poškození, dostatečná dex na to, aby si jakž takž poradil.
Doporučovaných UM buildů je více, obvykle 6str 3dex, někdy se doporučuje i rec nebo luc. To poznáte časem z BM, jak moc mají které staty vliv a potřebujete je.
Vzhledem k tomu, že z PvP ranku, gearu a lapisů lze získat podstatně více statů, než z levelu, nelze uvést přesný "build za level", je potřeba spíše doplňovat staty, které chybí, např. když máte celkem 300 STR a jen 100 DEX, můžete jet FullDex, než ten stat doplníte na 200.
Dobře postavený Warrior je ideální sólo postava, i když ho do party obvykle chtějí, bývá pro něj výhodnější být sám, leda jako duo s oraclem. Na druhou stranu je průměrný warrior jeden z nejslabších v PvP a ani na endgame bossech nenajde využití, pokud je sám netankuje.
Warrior je pravděpodobně po oraclovi nejjednodušší postava, žádné řetězce, žádný "kiting"...bohužel je díky tomu obrovské množství warriorů a tak je jednak problém se mezi nimi prosadit (vždycky se najde tucet lepších v okruhu 100m) a jednak je na ně velmi drahá výbava, i 2x tolik, než ostatní classy. Chcete-li rychle expit (sebe i ostatní), udělejte raději Pagana, pokud vás láká PvP dmg tak Huntera. Jestli se přeci jen chcete pustit do warra, počítejte s tím, že každý krok vedle pro vás bude znamenat, že budete o 100 kroků za zbytkem světa. Ve chvíli kdy dosáhnete 4000 ATK, budou mít slabší warrové kolem 6000...
Zbraně
Warrior může používat asi nejširší škálu zbraní - Sekery jednoruční, obouruční, dvojité ("dualky"), težké zbraně (Blunt) i tzv. "Spear", což obvykle bývá kosa nebo kopí.
I jeho skilly jsou vázány na zbraně, obvykle se dá specializovat kvalitně jen na jednu, čili se vyplatí si hned ze začátku vybrat a pak se skillově orientovat k tomu a shánět jen daný typ.
Jednoruční sekera - je rychlá s menším damage, ale zas nabízí použití štítu, což je výhoda i vzhledem k lapisům, co do něj mohou přijít. Nicméně nad lvl 30 postrádá některé důležité skilly.
Obouruční sekera (sekery + spear) - velká damage, Epic 25-45 je obouruční, nízká rychlost, AoE skilly, nejlepší volba pro lvl 45+ UM
Spear - extrémní damage, Epic odměny 52+ jsou Speary, nízká rychlost, AoE skilly, nejlepší volba pro lvl 50+ BM
Duální sekery - nejrychlejší, velká damage, malý výběr (především na vyšších lvlech je obtížné sehnat dobré sekery), nejlepší volba pro NM a postavy do lvl kolem 40
Težké zbraně (obou, či jednoruční palcáty a kladiva) - velká damage, stejná rychlost jako běžné sekery, ale téměř žádné skilly.
Skilly
Basic
Strength Training
- zvyšuje základní fyzický útok
- rozhodně nutnost
Main/Secondary Weapon Powerup
- zvyšuje útok s danou zbraní (jedno/obouruční, spear/dualky a blunt)
- vybrat podle toho, kterou dvojici míníte používat
Tranquility
- zvyšuje obnovování života, many a staminy během delšího odpočívání, každé 3s. obnoví určité množství 35% z maxima
- obecně pro každé povolání užitečný skill, navíc nic nestojí
Backpack Upgrade
- rozšiřuje místo v inventáři o další záložky
Všechny postavy mají automaticky maximální počet záložek.
Interpretation
- umožňuje chápat co říkají Světlí, postupně se z jejich vzkazů odkrývá víc než jen "~~~~~ ~~~~~ ~~~~~~"
- záleží jak moc chcete komunikovat s druhou stranou. Obvykle je potřebný až na lvl 51, kdy rozumíte úplně všechno.
- pokud jste tento skill měli aktivovaný v EP7, máte ho v EP8 zapnutý zdarma, dokud nepoužijete Skill Reset
Main/Secondary Weapon Mastery
- zrychluje o stupeň boj s danou zbraní (jedno/obouruční, spear/dualky, blunt)
- vybrat podle toho, kterou míníte používat, +3 je pouze pro Spear
Interval Training (HARD)
- přidává tolik HP DEX, kolik máte STR
- velmi užitečné
Buff
Town Portal
- portuje vás na nejbližší spawn point, cast time dle lvlu skillu, cooldown 10s
- hodí se, protože je rychlejší než příkaz /town, i když na rozdíl od něj nejde např. v aukci
Razor Will
- obětuje část MP, SP a HP, zvýší šanci na zásah
- hodí se, ale vydrží krátce, cooldown 180s
Leadership
- party buff, zvýší fyzický útok všem členům party/raidu (okruh 50m podle lvlu) na 15 minut
- skvělé i pro sólo, neustále zapnuté nutnost, cooldown 30s
Critical Strike
- buff, zvyšuje šanci na kritické zásahy na x sekund 10 minut, cooldown 30s
- hodí se, pokud máte málo LUC (<400 v PvE nebo <750 v PvP)
Stamina Conversion (ULTIMATE)
- pasivně zvýší SP na 30 minut spotřebuje MP, zvýší SP na 6min a přidá SP každé 3s
- záleží na množství, které máte a potřebujete, cooldown 120s
Berserker's Rage (ULTIMATE)
- buff na ATK speed (+1) a STR, debuff do vlastního HP každých X sekund
- velmi užitečné, ale můžete z toho i umřít...
Transformation Skill
- level 15, 0 skill pointů, zdvojnásobí vaše STR, cooldown 300s
- více o transformaci zde: Transformation System
- nutnost
Aura of Thorns
- buff, aura na 4 minuty kolem vás, uděluje dmg v okolí 4 metrů každé 3s
- velmi užitečný skill, jen se musí často zapínat, cooldown 60s
Big Coup Target Lock
- umožňuje ignorovat dexterity nepřítele po určitou dobu, cooldown 600 300 sekund podle lvlu skillu
Ve skutečnosti buff dodá "obrovské" množství dex, tedy ve finále zvyšuje jak % zásahovosti, tak i (!) % úhybu.
- užitečný skill, v PvP s trochou toho "štěstí" dokážete ustát přesilu (díky missům)
Single
Charge
- přiskočí na dálku k protivníkovi, na chvíli 2s ho zastunuje (pause) a udělí pevnou dmg, cooldown 12s
- užitečný skill, především do PvP na utíkající nepřátele na jejich zdržení, a následné doražení, nebo na bosse díky pevné dmg
Barbed Strike
- udělí základní útok, při úspěchu ještě jednou, cooldown 10 8 sekund
- užitečné, posíleno
Rising Uppercut
- debuff, sníží nepříteli obranu na 21 4 sekundy a udělí základní dmg + bonus
- ideální začátek před silnějšími útoky, damage už ale za moc nestojí, k tomu 12s cooldown...
Deadly Strike
- udělí několikrát 2x dmg, cooldown 10 8 sekud
- všechny zbraně (kromě blunt), velký a rychlý dmg, warrior bez DS není warrem
Compression
- debuff, při úspěšném útoku ubírá pevnou dmg po 18 6 sekund a zvyšuje trochu aggro
- ztráta pointů, příliš nízká DPS (dmg za sekundu), 12s cooldown
Flesh Ripper
- udělí pevnou dmg a k tomu každých 6 sekund další po 12s, cooldown 12s
- DoT, debuff, navíc spamovatelný = nutnost na bosse i PvP chary s vysokým def
Wild Rage
- pouze s 1 ruční, blunt nebo spear, cooldown 12s
- 2m AoE, SP dmg +atk+bonus
- skill omezený na některé zbraně, ale vysoká dmg
Deadly Shock (ULTIMATE)
- řetězový skill, použitelný během cooldownu Deadly Striku, nejde s dualkami a 1 ručkami
- dává pevnou dmg a stun
- použitelné jen s dualkami a spearem, dá základní útok s šancí na bonusovou dmg podle soupeřova max HP
Demon Strike
- útok, až na 6m daleko, normální + šance na přidanou dmg dle soupeřova max HP, nejde s Dualkami ani Spearem
- vynikající skill, nutnost hlavně do PvP na utíkající cíle, ale jelikož je spamovatelný dá se používat všude, máte-li dost MP
Eraser
- útok, spotřebuje veškeré vaše HP (=smrt), 65% šance na úspěch, kill se přičte, lze i v PvP (skvělé), 10min 6min cooldown, max. 30k dmg
- nefunguje na některé bosse (ale v OI ano), ale do Goddess PvP ideální, zvláště vyšší stupeň, 60UM defendera moc jinými věcmi nezabijete
Range
Bloody Arc (HARD)
- nepotřebuje cíl, AoE v okolí 2m, základní dmg + snížení DEF na 15s, 15s 22s cooldown
- další skill na AoE, na který obvykle nezbudou pointy
Black Hole
- AoE 4m, nepotřebuje cíl, přitáhne lighty z okolí a udělí pevnou dmg (ignoruje def), 18s cooldown
- mobům dává jen to dmg, do PvP ale skvělé, protože se během něj light nemůže potnout (ani měnit topy)
Whirling Dervish (HARD)
- 3m aoe rozsah, cooldown 10 sekund podle lvlu skillu, základní dmg plus šance na bonus dmg podle soupeřova max HP
- nelze s jedno- ani obouruční zbraní (takže jen spear a dualky)
- fajn skill na soupeře s vysokým HP, ale nic tím nezabijete na 1 ránu
Bastard Swing (HARD)
- pouze s 2 ruční nebo Spear 1 ruční
- 3m AoE se základní dmg a šancí na bonus k dmg podle max HP cíle a dmg do MP cíle
- oblíbený skill s epic obouručkou
Hell's Claw (HARD)
- útok (výbuch), nefunguje na některé bosse, cooldown 15 minut 20 sekund
- něco jako 3m AoE deadly strike, nejlepší plošný skill
Divine Burst (HARD)
- 4m AoE základního útoku plus pevné dmg, 70% šance na úspěch, cooldown 20s
- škoda pointů, snad jen na některé bosse kvůli pevné dmg